Kungen och jag!

Då Kungen och jag har vår födelsedag på valborgsmässoafton så tänkte jag fira detta med en liten minisemester med familjen. Han fyller ju jämnt (kungen alltså), tyvärr var han upptagen med lite eget partajande och kunde inte följa med. Så Pappa Mikil, storfis Elsa, lillplutt Elliot och jag mamma Tinis fick resa på egen hand ;) .
 
I vår helskraltiga Opel bar det iväg!
Första anhalt Danmarksterminalen i Göteborg.
 
 
Gamla tant Danica, åkte man med redan som barn, tog oss tryggt till Fredrikshavn.
 
 
 Elliot och Elsa verkade nöjda med att få äta frukostbuffé på båten. Att inte mjukglassmaskinen blev överhettad är ett under, man fick ju äta så mycket man ville.
 
 
Bilen trots sin skruttighet bar oss bekymmersfritt ända fram till Billund, Danmark. Lalandia och Legoland stod på agendan.
Lalandia var helt klart bättre än jag föreställt mig, tyvärr fick jag erfara att åka vattenrutchkanor med nyligen avgipsad handled inte var så smart. Så Michael och barnen fick leka och ha hur roligt som helst med de mest galna åken medan jag fick varva olika bubbelbad. Men, men.....är barnen glada och har kul så smittar det verkligen av sig. Det var härligt att se dem utmana pappa Mikil på allsköns upptåg.
Den stora tratten man ser på bilden var en pulshöjande sak, på en gul uppblåst sak för fyra kan man säga att man åkte bergbana brant nedför för att sedan åka fram och tillbaka upp och ner utefter sidorna på "tratten" och ut i ett rör. Då vi hyrde stuga på Lalandiaresorten så fick vi komma och gå hur vi ville under hela vistelsen.
 
Dag 2 stod Legoland på agendan. 
 
 
Attraktion Atlantis var riktigt frän! Med lego figurer i stora fisktankar.
 
 
Barnen tittar på fiskar! Det ser lite kul ut med bara ben som sticker ut :) .
 
 
Ett stort legoskelett.
 
 
Utsiktstur. 
 
 
Pappa Mikil fastnade framför Starwarsfigurerna och man fick locka honom därifrån som man lockar ett barn ;) dvs. med godis och glass.
 
 
Mount Rushmore.
 
 
En inte helt nykter Tinis (och inte vidare fotogeniQ) skålar med kungen på vår födelsedag! SKÅL!
 
 
 Två underbara trötta barn. Mina finaste små godingar! Älskar dem till dödagar. 3 Timmar bil tillbaka till Fredrikshavn från Billund.
En underbar resa och ett härligt äventyr. Nu kan vi bocka av Legoland och fundera över vart vi skall resa nästa år och fira kungen och mig.

Kommentera här: