Slungrumsbygget - del 18.

Våra inhyrda snickare som vi haft till hjälp med bygget har nu blivit släppta på andra arbeten 😢 och kvar står vi med det vi kan kalla "finliret". 😅 Vad som kvarstår på större poster ännu är mattläggaren, elektrikern som skall snöra klart allt när mattan är på plats, och sen rörmokaren med allt som skall till för att få värmegolvet att snurra som tänkt. 
 
Fram tills att mattläggaren kommer har vi fått lite andrum och kan utföra 'underarbetet' i godan ro... Underarbete består i att det skall spacklas, slipas och målas. 
Michael menar att han under sin livstid slipat mer spackel än vad som är mänskligt möjligt (efter hundra år av husrenovering, typ), så han lämnade över detta arbete till mig. Mumlade nåt om "Spackel on - Spackel off" i bästa Mr. Miyagi stil. 🙏😌  
 
Jahopp. Vi får se om mina nya spackel-moves resulterar i något bra. Hinkvis med spackel har vi i alla fall. Så det blir gott om övning. 
 
 
 
 
Under tiden som jag övade 'spackel-karate' for Michael till plåtslagaren för att beundra deras tuffa maskiner och för att se om vi kunde få lite måttanpassad plåt bockad. 😄
 
 
 
Om jag i det tidigare inlägget kunde tänka mig att jobba som gjutare, så kan nog Michael tänka sig att jobba som plåtslagare. 😂
 
Plåten skall användas till att få lite avrinning vid lastbryggan. Där den sista oklädda väggen skall få panel och ompyssling. En plåt skall sitta om dörren flankerat och en plåt skall sitta vid luftvärmeväxlaren (de är ena jäkla makapärer till att söla vatten, alltså). 
 
 
 
Så arbetet fortsätter, om än in makligare tempo. 😊
 
@rannagardshonung på instagram. 

Kommentera här: